Qarin breidt callcenter uit

Sinds begin dit jaar hebben wij er een nieuwe opdracht bij: RegioRijder. Een team van enthousiaste medewerkers is 24/7 bereikbaar om telefoontjes van reizigers te beantwoorden.

Zij zorgen ervoor dat alle taxiritten voor de reizigers vlot en tijdig worden gereserveerd. Dit deden zij al voor haltetaxiRRReis (de deeltaxi op bestelling in de provincie Gelderland) en Special Heroes Nederland en nu ook voor RegioRijder (Wmo- en leerlingenvervoer in een aantal gemeenten in Noord-Holland).

Kwaliteit van gesprekken

In de eerste maand van 2024 hebben we een recordaantal telefoongesprekken verwerkt. De piek was hoger dan we met elkaar hadden voorspeld, waardoor de gemiddelde wachttijd de eerste periode hoger uitkwam dan gewenst. We hebben hier goed op kunnen anticiperen, waardoor de gemiddelde wachttijd nu op een goed niveau is gekomen.

Het callcenter: een werkplek voor iedereen

Ons team van medewerkers groeit nog steeds volop! Ons beleid is om zoveel mogelijk “eigen” mensen in dienst te nemen. We vinden het belangrijk om een hecht team te creëren wat met elkaar op een natuurlijke manier kan groeien. Onze teamleiders zorgen ervoor dat iedereen op de juiste manier wordt ingewerkt en stellen, in overleg met de medewerkers, passende roosters op.

Ons callcenter leent zich er ook goed voor om mensen die op dit moment een afstand hebben tot de arbeidsmarkt, stap voor stap in een prettige omgeving weer terug te laten keren. We werken met overzichtelijke diensten en onze teamleiders bieden waar nodig 1-op-1-begeleiding zodat je snel zelfverzekerd en zelfstandig aan de slag kunt.

Wijchen als belangrijke schakel in het vervoer

Dagelijks komen er in Wijchen vele telefoontjes binnen. Een groot gedeelte hiervan wordt opgevangen door het callcenter, de andere telefoontjes worden aangenomen door Q-regie: onze regiecentrale. Onze regiemedewerkers begeleiden hen bij de ‘first and last mile’ van het openbaar vervoer. Dit kan gaan om taxi, Wmo-vervoer of deelmobiliteit, alle aansluitingen begeleiden zij. Daarnaast coördineren zij de uitvoering van reisassistentie bij de in -en uitstap op de trein op meer dan 240 stations in Nederland. Als er vertragingen zijn in het openbaar vervoer moet een aansluitende taxi wachten of een assistentieverlener een alternatieve overstap organiseren, hierbij kan veel worden geautomatiseerd, maar niet alles. Onze medewerkers hebben toegang tot alle beschikbare reisinformatie en zorgen dat aansluitingen worden gehaald of dat er wordt bijgestuurd.

Doorgroeimogelijkheden voor onze medewerkers

Doordat het callcenter en Q-regie fysiek in dezelfde ruimte werken, is het doorgroeien naar een functie als regiemedewerker dan ook een logische stap. Intern word je, wanneer je interesse hebt en de rol past bij jouw kwaliteiten, opgeleid om door te groeien. Op die manier behouden wij onze ervaren en getalenteerde collega’s wat ten goede komt aan de service die we aan reizigers en onze opdrachtgevers kunnen bieden. Wil je ook aan de slag bij Qarin? Dat kan! We groeien volop en zoeken nog mensen voor verschillende functies. Bekijk onze vacatures voor bijvoorbeeld callcenter medewerker of reisassistent.