Op dit moment zijn we op meerdere vlakken actief in het openbaar en doelgroepenvervoer in Nederland. Daarnaast hebben we een eigen regiecentrale in huis waardoor we reizigers kunnen ontzorgen en onafhankelijk adviseren over hun reis.
Door een fijnmazig systeem van flexibele en kleinschalige ov-oplossingen (zoals een haltetaxi) te combineren met het versnellen van openbaarvervoerlijnen, ontstaat een nieuw passend mobiliteitssysteem. Er rijden minder lege bussen en er komen meer (persoonlijke) opstapplaatsen en alternatieve aanvoerroutes voor het openbaar vervoer. Zo houden we op een duurzame manier het openbaar vervoer ook nog eens betaalbaar voor zowel de reiziger als de overheid. Minder lege bussen op de weg en voorzieningen worden beter bereikbaar in de gebieden waar dit nodig is.
In de provincie Gelderland verzorgen wij sinds april 2022 haltetaxiRRReis. Dit is een deeltaxi op bestelling die rijdt van halte naar halte als de bus op jouw gewenste reismoment niet rijdt. Met een hoge klanttevredenheid en een stijgend aantal ritten is deze flexibele, aanvullende OV-dienst met recht een succes te noemen.
Qarin integreert het openbaar vervoer met doelgroepenvervoer. Door onze oplossing voor mobiliteit kunnen we reizigers een onafhankelijk reisadvies bieden en hen begeleiden tijdens hun reis. Wanneer mogelijk geven we reizigers die nu gebruik maken van Wmo- en leerlingenvervoer een alternatief reisadvies voor het reguliere openbaar vervoer, eventueel aangevuld met extra diensten. Op die manier vergroten we de zelfstandigheid van de reiziger en hoeven zij minder gebruik te maken van speciaal doelgroepenvervoer.
Sinds 2024 verzorgt QR, een samenwerking van Qarin met RMC, de regiecentrale van RegioRijder. In 8 gemeenten in Noord-Holland verzorgt RegioRijder het Wmo- en leerlingenvervoer. Als het mogelijk is om in plaats van met RegioRijder eenvoudig met het openbaar vervoer te reizen, krijgen reizigers hier op termijn vrijblijvend advies over.
Qarin heeft een onafhankelijke Regiecentrale die de beste optie voor de reiziger aanbiedt. Zij kunnen alle vervoersopties op individueel niveau in kaart brengen voor een reiziger, inclusief eventuele Wmo-indicaties of andere subsidies. Ook zijn zij in staat om door de reis van een individu live te monitoren, bij te sturen door bijvoorbeeld een rolstoeltaxi langer te laten wachten op een station bij een vertraagde trein. Zo ontzorg je een reiziger en maak je het reizen voor iedereen aantrekkelijker.
Veel van onze processen zijn geautomatiseerd. Hierdoor kunnen we snel en onafhankelijk reisadvies uitbrengen. Ons innovatieve platform levert vervolgens aan de opdrachtgever managementrapportages en sturingsinformatie op. Ook hier zijn er veel mogelijkheden om dit op maat en naar wens in te vullen.
In Nederland hebben 3,6 miljoen mensen minder of geen toegang tot de verschillende vormen van openbaar vervoer. Een groot deel daarvan heeft fysieke of visuele beperkingen waardoor zelfstandig reizen niet vanzelfsprekend is. Daarom bieden wij op bijna alle treinstations van Nederland reisassistentie aan. Onze medewerkers zijn opgeleid om mensen met een fysieke of visuele beperking te assisteren bij een in-, uit-, of overstap op het station. Hierdoor kunnen zij hun reis verder zelfstandig voortzetten.
Ook werkt er inmiddels een flinke groep taxichauffeurs voor ons. Zij rijden voor ons ritten in Gelderland in de haltetaxi’s. Zij zorgen ervoor dat reizigers (al dan niet rolstoelgebonden) gebruik kunnen maken van de flexibele OV-dienst haltetaxiRRReis. Door deze dienst zijn verschillende gebieden in Gelderland beter of opnieuw bereikbaar met het openbaar vervoer.
Naast de IT, de assistentieverleners in het vervoer en ons callcenter en regiecentrale, vernieuwen wij het vervoer ook door training, marketing en relatiemanagement. We helpen overheden bij de keuze voor mobiliteitsoplossingen door onze kennis en ervaring te delen. We voeren effectieve marketingcampagnes om de juiste doelgroepen te bereiken en hebben gevraagd en ongevraagd contact met o.a. belangenverenigingen, scholen en gemeenten. Op die manier maken we de cirkel rond: het begint met het hebben van de juiste informatie. Maar alleen door dit op de juiste manier met opdrachtgevers, mobiliteitsaanbieder en reizigers te delen, vergroot je de mobiliteit van alle reizigers.