In nauwe samenwerking met NS Servicemedewerkers en de flexibiliteit van ons netwerk van taxibedrijven en medewerkers in het land, hebben we meer dan 1.000 mensen geholpen hun treinreis naar de Jaarbeurs in Utrecht te maken.
Deze logistieke operatie was goed voorbereid in nauw overleg met de Klantenservice en de Servicemedewerkers van NS. En het was natuurlijk best spannend bij dit eerste grote evenement voor mobiliteitsbeperkten waar Qarin NS ondersteunt. De beurs was twee jaar uitgesteld in verband met Covid en ondertussen ervaren we allemaal dat het moeilijk is om aan voldoende goede medewerkers te komen.
Deze dagen kom je dan alleen maar door als je goed met elkaar samenwerkt. En dat gebeurde op alle vlakken. Er was veelvuldig contact tussen NS Klantenservice en Q-Regie in Wijchen en de tijdelijke Qarin-Regiecentrale in Utrecht. Ook op de perrons wisten NS-ers en Qarin Reisassistenten elkaar goed te vinden. NS Servicemedewerkers pakten samen met de Qarin-medewerkers uitstappen op station Utrecht op en in Den Bosch werd het werk heel pragmatisch tussen NS-ers en Qarin verdeeld om in de piek zoveel mogelijk mensen te helpen.
We hebben veel van elkaar kunnen leren en laten zien dat met een goede motivatie heel veel mogelijk is. Wij zijn trots op onze medewerkers en gelieerde bedrijven die het mogelijk hebben gemaakt dat we deze klus succesvol hebben kunnen afronden. En we bedanken alle medewerkers van NS voor de fijne samenwerking tijdens deze drukke dagen.
Reisassistenten in een nieuw jasje!
Nog een leuk laatste nieuwtje: Tijdens deze Supportbeurs is de nieuwe outfit van de Qarin reisassistenten onthuld. Deze kleding gaan we vaker zien op de stations in Nederland.